AW-11341741356
top of page
תאומים

איך מרדימים תאומים?

על הרדמת תאומים בחודשים הראשונים

הורים לתאומים זוכים להתייחסויות רבות ושונות בכל הנוגע לגידול שני תינוקות (או יותר) ולאתגר שזה מזמן להם לאורך השנים, אבל ברור שרק הם מבינים שלצד הקושי והאתגר את הכיף וההנאה הכפולים ומכופלים, שגידול תאומים מזמן לחייהם ושזוהי הנאה מתגמלת ביותר.
 
עם זאת כל אחד יסכים כי מעט קשה יותר לזכור את ההנאה הרבה, כאשר מתמודדים עם ההרדמה של שני תינוקות בו זמנית, הבוכים ומתקשים לישון.

אמצו את העצות הבאות כדי להגיע לשגרת ערב והרדמת התאומים יחד, מרגע חזרתם הביתה:
הרדמה של שני התינוקות יחד.
סנכרון ההרדמות הוא המפתח בהרדמת התאומים מרגע חזרתם הביתה כדי להגיע שההורים יגיעו לזמני מנוחה והטענה. אם שני תינוקות ערים בזמנים שונים אז ההורים עלולים להגיע למצב של אפיסת כוחות.


האם להרדים בעריסה אחת או שתיים?
תאומים חולקים ברחם בזמן ההיריון ולכן לאחר הלידה לעיתים נראה טבעי להרדים אותם לישון בעריסה אחת. השינה בעריסה אחת מעניק להם בטחון ועשויה לסנכרן את השינה שלהם.
עם זאת חייבים להיות מודעים לכך כי כיום קימת המלצה נגד העניין היות שלעיתים קרובות תאומים נולדים טרם זמנם וזה עלול להגביר את הסכנה למוות בעריסה.
השינה המשותפת מעלה את הסיכון להתחממות יתר, מחנק בשוגג ומוות בעריסה, לכן ניתן להחליף את השינה המשותפת במיקום העריסות זו ליד זו וכך התאומים יכולים לראות ולהרגיש אחד את השני.
 

ביסוס שגרת שינה מרגיעה
טקס שינה שיגרתי וקבוע לפני השינה עשוי להיות סימן ברור עבור תינוקות שעכשיו הגיע זמן לישון. טקס השינה צריך להיות שקט ורגוע ומומלץ שיכלול את שני ההורים. הטקס יכול לכלול: אמבטיה חמה קצרה, עיסוי, הלבשה, האכלה ולבסוף ליטופים, מעט שירים ודיבורים שקטים ומרגיעים. חשוב להבין שטקס השינה הוא הקדמה להרדמה ואין להרדים במהלכו. שמירה על שגרת שינה יומית קבועה, מלמדת את התינוקות מתי הגיע השעה לשנת הלילה.

הרגעה לפני השינה

ההמלצה היא להרדים את התינוק בעל הטמפרמנט הרגוע יותר, ראשון. וזאת בניגוד להתנהלות הטבעית שלנו להרגיע את התינוק שחסר מנוחה ראשון. הסיבה העיקרית להמלצה זו היא שהתינוק השקט יותר עלול להחמיץ את תשומת הלב לה הוא זקוק לפני השינה. לכן לפני שמתמקדים בתינוק היותר טמפרמנטי יש וודא שהתינוק השקט קיבל את תשומת הלב לה הוא זקוק.


שנת התאומים בלילה
כדי ללמד את התינוקות לישון בלילה חשוב לשמור על רוגע ושקט בשעות הלילה ככל האפשר, גם כאשר מדובר בקימה בלילה להאכלות, יש לשמור על חדר חשוך למעט אור קטן ועמום, חשוב לא לטפל בהם יותר ממה שנחוץ.
הקפידו שלא יירדמו בזמן האכלה, בגמר האכלה יש להחזירם למיטה. זה עוזר ללמדם כי בשעות הלילה ישנים.

אחד מהפחדים העיקריים של הורים לתאומים הוא שהתינוק שבוכה בלילה יעיר את התינוק השני ולכן לעיתים קרובים הם נוקטים בפתרונות שעלולים ליצור ולקבע התעוררויות מיותרות. המלצתי להורים אל תחששו מכך שאחד יעיר את השני עם הזמן הם ילמדו לישון עם הרעש והבכי אחד של השני מבלי להתעורר מכך.

מוצץ וחפץ מעבר להרגעה

מוצץ יכול להיות לעזר רב בהרגעה, אם התינוקות מוכנים ורוצים לקחת. ניתן להציע מוצץ אך עדיף לא להכניס אותו באופן פאסיבי בכל בכי. מגיל 4 חודשים אפשר להתחיל ללמד את התינוקות לקחת מוצץ לבד.
כאשר התינוקות מגיעים לגיל 7 חודשים, אזי ניתן לעודד הרגעה עצמית על ידע אימוץ חפץ מעבר. חפץ מעבר יכול להיות כל בובה רכה או שמיכה (יש לוודא שהחפץ בטיחותי, שאין בו חלקים מתפרקים ואינו ארוך כך, שהוא עלול להיכרך מסביב לתינוק ולחנוק אותו), שניתן להחזיק, למולל או לחבק והוא עשוי להיות גורם מרגיע בהחזרה לשינה ובפרידה מההורים (כמסיעים להרגעה).


ולסיכום
זכרו שהלילה נועד לשינה וככל תקפידו על אווירת לילה, הרדמה רק במיטה וטיפול עניני בחושך במהלך הלילה אזי התינוקות ילמדו לישון ולפתח הרגלי שינה טובים כבר מהחודשים הראשונים. 

עם זאת במהלך היום הרבו בהחזקה על הידיים, במגע, נענועים וליטופים. אל תפחדו "לפנק" את התינוקות ע"י הרמה מרובה ובקרבה אליכם, זה מקנה ביטחון, רוגע ומעניק לתינוקות את מה שהם זקוקים לו בחודשים הראשונים לחייהם. אלה הם חודשי ההסתגלות לעולם החדש, אליו הגיעו זה עתה. בדרך זו הם לומדים להכיר את ההורים המטפלים בהם ואת העולם שמסביבם. ככל שתרבו להעניק לתינוקות תשומת לב בזמן הערות שלהם כך יקל עליהם להיפרד מכם וללכת לישון בלילה באופן עצמאי ומבלי לדרוש עוד ועוד תשומת לב.

רוצים לקדם את השינה הטובה וללמד את התאומים הירדמות עצמאית?

מוזמנים להכיר את המדריך האלקטרוני שייתן לכם את כל המידע שנחוץ לכם לקידום הנושא בביתכם

 

 


רוצים לשמוע על ייעוץ שינה מותאם לתאומים עם ליווי אישי צמוד ויום יומי?
 בואו לקבוע איתי שיחה ללא עלות וללא התחייבות 

bottom of page