AW-11341741356
top of page
תאומים

טקס שינה לתאומים, איך עושים את זה נכון?

מדוע הרדמת תאומים היא משימה מאתגרת ומחייבת התייחסות מיוחדת לנושא התאומות?

ללא ספק עם הולדת הילדים העייפות היא אחת מהקשיים העיקרים בחיי ההורים, כל זוג בהריון תמיד שומע התייחסות לעניין השינה ויודע שזה הנושא שעלול להיות המאתגר ביותר אחרי הלידה.
הבעיה מועצמת מאד כמו בכל נושא בהורות לתאומים כשיש צורך להתמודד עם שני תינוקות בו זמנים.

ישנם בתים רבים ששעת הערב היא שעה שבה מתחיל להתגנב חשש ולחץ כיצד שעה לחוצה זו תעבור והאם בשעה 20:00 ישתרר שקט בבית. החשש והלחץ גדלים במיוחד בבתים שבהם הרדמת התאומים צריכה להשתלב בהרדמת ילדים נוספים ואז שעת הערב היא לחוצה במיוחד.

המון דילמות עולות וצצות לקראת שנת הלילה ובהרדמת התאומים:

  • כיצד לעשות טקס שינה אחד לשני תינוקות בו זמנית?

  • כיצד להשכיב שני תינוקות יחד?

  • מה עושים כדי שאחד לא יעיר את השני?

  • כיצד מגבשים שגרת ערב שתשלב בצורה נכונה את כל ילדי המשפחה?

  • והאם אפשר להגיע עם תאומים ללילות שלמים של שינה.

"יש לנו טקס שינה, ארוחת ערב מקלחת קצת משחקים בסלון או טלוויזיה ואז למיטה ובכל זאת זה לוקח כל ערב המון זמן ובנוסף אחד נרדם וברגע שזה קורה השני שעדין לא נרדם מעיר אותו ואז מתחילה החגיגה וההרדמה שהתחילה ב18:30 נגמרת ב 20:00 או אפילו מאוחר יותר".
את סיפור שגרת הערב הזו ובוורסיות דומות שמעתי עשרות פעמים, מהורים שדברו איתי וספרו על הערב הקשה וההרדמות הארוכות למרות שהם עושים הכול כמו צריך (וכמו שקראו באינטרנט) זה עדין לא עובד להם.

טקס שינה יכול להיות שונה בבתים שונים ואין נוסחה אחת לטקס שינה אבל יחד עם זאת ישנן כמה עקרונות חשובים שצריך לאמץ עם גיבוש טקס השינה שמקדם הרדמה רגועה בסיומו.

אז מהם העקרונות שיעזרו לנו לבנות טקס שינה טוב ובעיקר יעיל להרדמת שני תינוקות יחד?

  • ראשית חשוב להבין שטקס שינה הוא הקדמה להרדמה. אנחנו לא מתחילים במהלך טקס שינה את תהליך ההרדמה או נמנום של התאומים ע"י כיבוי האורות בזמן האכלה או חלק אחר בזמן הטקס. (בדרך זו יוצרים תלות בעזרה להרדמה מה שמרחיק אותנו מללמד אותם הירדמות עצמאית).

  • שנית יש להבין שטקס שינה אינו צריך להכיל זמן משחק או זמן טלוויזיה אלא להיפך עליו להיות מרגיע והוא למעשה מהווה הקדמה להרדמה ותפקידו העיקרי של הטקס היא הורדת הילוך, להרגיע והעביר מסר ברור שעכשיו הגיעה לסיומה פעילות היום והגיעה שינת הלילה, ובכך להקל על המעבר לשנת הלילה.

  • מאד חשוב הוא לרכז את הטקס למקום בו הילדים ישנים בו. ניהול הטקס בחדרים שונים בבית במיוחד בסלון בו עדין ישנה פעילות, עלול לבלבל אותם ולמעשה לגרום לפספוס המסר של הליכה לישון. מכאן שאת טקס השינה נעשה רק בחדר שבו ישנים ולא בסלון או בחדר אחר בבית (כמו חדר ההורים שבו נכנסים למיטת ההורים לראות טלוויזיה).

  • חשוב שהטקס יערך באור מלא ורק בסיום הטקס נכבה אורות נכניס את התאומים למיטה לאחר שאמרנו לילה טוב ונתנו חיבוק.

  • דאגו להגיע לטקס השינה בעייפות המתאימה ולא בעייפות יתר והרדימו בחדר חשוך ללא גורמי תלות מיותרים.

  • תמיד ערכו את הטקס לשני התינוקות יחד אבל חשוב שבמהלך הטקס תהייה התייחסות אישית לכל אחד כמו לספר לכל אחד את סיפור שהוא בחר או לשיר לכל אחד שיר שהוא אוהב לשמוע לפני השינה.


     

bottom of page