AW-11341741356
top of page
אבא לתאומים
טיפים לאבא מתחיל

אני אבא לתאומים

תאומים מביאים שינויי מאד גדול למשפחה, לרב המיקוד הוא על התאומים ועל האימא אבל במשפחות עם תאומים האבא הופך להיות מעורב בטיפול ובגידול שלהם כבר מהרגע הראשון ללידתם. המעורבות הגדולה והמידית שלו נדרשת לעיתים בגלל הסיטואציות המסובכות של לידת פגים שהיא נפוצה יותר בהריון תאומים אבל לרב כי זוג ידיים אחד לא יכול לעשות את מלאכת הטיפול בזוג תינוקות הזקוקים להאכלה, החלפה, הרדמה התארגנות למקלחות או לטיול בחוץ במיוחד בששת החודשים הראשונים וכשמדובר בתינוקות רכים.

כשהאימא יוצאת לחופשת לידה היא מתכוננת לכך שחייה ייסובו סביב הטיפול בתינוקות אבל גם האבא מגלה כי בוא התאומים, גורם לו לשנות את השגרה הידועה שלו ואם בעבר הוא יכל להשקיע שעות נוספות בעבודה או בפרויקטים שהוא מעורב בהם או להקדיש זמן לחברים ותחביבים, גידול התאומים מחייב אותו להיערך להגעה כמה שיותר מוקדמת הביתה כדי להושיט עזרה בטיפול בהם שהיא כל כך חיונית.

אז מה יכול לעזור לך, אבא, להסתגל למצב המשפחתי החדש שהוא ללא ספק מצב שונה ומאד מאתגר מכל מה שהיית רגיל אליו?

ליקטתי עבורך במיוחד מניסיונם של מאבות לתאומים את הטיפים החשובים שיעזרו לך ולכם עבור את התקופה הזו בהצלחה:

  • עם הגיעך הביתה הכן לאשתך משהו חם לשתות עם חטיף קטן ליד. יתכן שכל היום היא לא התפנתה לעשות זאת והמחווה הקטנה הזו תעזור לה ולכם להמשיך את היום.

  • הייה מעורב בכל מה שנדרש כדי לטפל בתינוקות, אל תחכה לבקשה מפורשת ממנה.

  • ארגן עזרה נוספת לשעות בהם אשתך לבד, אל תשאיר את מלאכת ארגון העזרה לזוגתך. ניתן לבקש עזרה ממשפחה, חברים, שכנים אך גם לקנות עזרה בכסף. העזרה חיונית ותוודא שהיום עובר יותר בקלות עליה וגם תקל עליך עם הגיעך הביתה.

  • עזור בקימות הליליות בהאכלות כמובן אם מדובר בהאכלות מבקבוק, אך גם אם אשתך מניקה תוכל לעזור בהבאת התינוק לאימא, החזקת זה שסיים לגרפס, החלפת טיטול אם נדרש, כל עזרה עשויה להיות עזרה גדולה וחשובה גם להפגת תחושת הבדידות בטיפול הלילי וגם כדי ליצור זמן לך איכות נוסף להתקשרות עם התאומים.

  • זכור שטיפול בתינוקות היא לרב מצב בודד בו נמצאים שעות רבות ללא שיחה עם מבוגר אחר. כאשר אתה מגיע הביתה לרב עייף, אל תאמר שאין לך כוח לדבר על היום שהיה כי שיחה משותפת עשויה להיות מאד חשובה עבורה ולמצבה הרגשי.

  • לא לשכוח לצחוק יחד מכל מצב גם אם הוא נראה באותו רגע נוראי ביותר כמו למשל שאחד התאומים השתין עליך בזמן החלפת הטיטול. הצחוק חשוב מאד לכולם בכל מצב.

  • כאשר בסוף היום ולאחר שנרדמו ואתם מתפנים סוף סוף לנוח מעט זכרו תמיד להשאיר לכם מעט זמן איכות משותף. בזמן הזה חשוב שתחמיא לה על הטיפול המסור שלה בתאומים לאורך כל היום (והלילה). זו אינה משימה קלה והערכה מצידך יוצרת הבדל גדול​.

6 החודשים הראשונים עמוסים בעבודה טיפולית בתאומים.

השקעה של תשומת לב במערכת היחסים הזוגית לאורך התקופה עשויה לחזק את הזוגיות שלכם ולתת לכם תחושה של צוות מנצח. הצחוקים מהתקופה הזו הם הזיכרונות הנעימים שתשמחו לחלוק לאחר מכן גם עם התאומים לכשיגדלו, ויהפכו להווי המשפחתי המשותף.

bottom of page