AW-11341741356
top of page

מוצץ כן או לא?

האם מוצץ הכרחי להרגעה של התינוק?

 

הורים רבים מיחסים את הקושי של תינוקם להירגע ולהירדם באופן רגוע ושקט, לעובדה שתינוקם אינו לוקח מוצץ.

לא כל תינוק לוקח מוצץ, ויש כאלה שרגע אחרי שההורים יכניסו מוצץ לפה של התינוק הוא יוציא אותו. אני נתקלת בהורים שעומדים ומחזיקים את המוצץ כדי שהתינוק לא יירק החוצה את המוצץ וכך למעשה חושבים שהוא יירגע וירדם, יותר מזה היצרתים ימציאו שיטות שיעזרו לתינוק להחזיק את המוצץ בבית למשל לגלג חיתול שאותו שמים מתחת לסנטר של התינוק ובכך לתמוך את המוצץ שלא יצא. מפיו וייפול, אבל תינוק שלא מחזיק מוצץ בפיו אינו מעיד על כך שהוא מתקשה להחזיק את המוצץ בפיו כמו שההורים חושבים אלא על כך שהמוצץ אינו הגורם הכרחי להרגעה. שימו לב תינוק מתרגל את שרירי המציצה שלו מרגע שנולד ביניקה של פיטמת השד של אימו או של בקבוק האוכל שלו כך שלא סביר שישנו קושי שמתמקד רק במציצת המוצץ.

אם כל מה עושים כשהתינוק אינו לוקח מוצץ? מציצת מוצץ מפעילה את השרירים הטבעתיים והם אלה שגורמים להרגעה של התינוק אבל יש תינוקות שדווקא חוש המישוש הוא זה שמביא אותם לרגיעה. אלה הם תינוקות שיחפשו כל מה שאפשר להחזיק ביד וימוללו אותו ועל זה יירגעו. תינוקות כאלה יחזיקו בשמיכה, בפינת מגן הראש במיטה ולפעמים בשיער של אמא או בקצה החולצה שלה. מכאן שתינוקות אלה יזדקקו להחזקת למה שאנחנו קוראים חפץ מעבר. בידיו והוא זה שיעזור להם להירגע ובסופו של דבר להירדם. עם זאת ישנם תינוקות שלא ייקחו מוצץ ולא יחזיקו חפץ מעבר ואז הורים ממש מרגישים אבודים ויתקשו להבין כיצד אפשר להרגיע אותם. אז כאן אני רוצה להרגיע את כל ההורים שהולכים לאיבוד ללא מוצץ ויוצר להם שהתינוקות מפתחים באופן פיזיולוגי את היכולת להירגע לבד ממש בסמוך לפיתוח היכולת שלו להירדם ללא עזרה ובאופן עצמאי. היכולת הזו מתפתחת סביב גיל 5-6 חודשים.

מכאן מאד חשוב להורים להבין שלכל תינוק נרגע בדרך אחרת ולא אנחנו שנוכל להחליט עבורו איך הוא יירגע ולכן עלינו לכבד את העדפה שלו בין אם מדובר במוצץ באצבע בחפץ מעבר שיכול להיות בובה דובי או חיתול או ללא כל אחד מהנ"ל.

מכאן שתמיד העדיפו להציע את אמצעי ההרגעה לתינוק שייקח מידכם אם הוא מעוניין בכך ואל תכניסו מוצץ באופן פסיבי לפיו של התינוק או תדחפו את חפץ המעבר למיטתו גם אם אינו מביע בו עניין ואל תרגישו אבודים אם אינו מתחבר לזה או לזה אלא עודדו אותו ולמדו אותו להרגיע את עצמו כשהוא מגיע לגיל שמתפתחת אצלו היכולת לכך.

.


הושטת מוצץ לתינוקת

הדרכה כיצד ללמד תינוק לקחת מוצץ לבד.



19 צפיות
bottom of page